Лозівські Новини
Неділя, 2024-05-19, 4:16 AM
Вітаю Вас Гість | RSSГоловна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Останні новини

Промывание мозгов или...
Черговики отримають житло у Лозовій
Боротьба з грипом
"Листи щастя"
Земля – народу
Як правильно обрати своє майбутнє?

Пошук
Календар
«  Жовтень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Головна » 2010 » Жовтень » 25 » Треба знайти оптимальний шлях, який допоможе рядовим українцям краще захищати свої права.
11:48 AM
Треба знайти оптимальний шлях, який допоможе рядовим українцям краще захищати свої права.
       За вікном двадцять перше століття, а питання якості умов проживання залишається актуальним і пов'язане воно напряму з питанням забезпечення громадян якісними житлово-комунальними послугами. Це хвилюють більшість людей і тому, частіше всього, саме з цього приводу люди звертаються до нашої громадської приймальні.
       Нас питають, що робити в ситуації, коли водопровідні та каналізаційні стояки протікають і їх конче необхідно міняти, чи слід збирати гроші по під'їзду, для того, аби найняти людей, щоб вони замінили ці труби, або чи слід збирати гроші на ремонт під'їздів і чи компенсує КП "ДЄЗ” їм ці витрати, а, можливо, все це зобов'язане робити КП "ДЄЗ” за ті гроші, які люди перераховують їм щомісяця?
       Та ситуація в якій знаходяться люди, їм не зовсім зрозуміла. Адже, кошти, щомісяця, сплачуються за послугу з утримання будинку та прибудинкової території, але послуга не надається. Ніхто нічого не робив і не робить для того, щоб вода по трубах краще потрапляла до квартири; щоб трухляві каналізаційні стояки не пропускали стоки до квартири; покрівля даху щоб не протікала, заливаючи квартиру та не псувала майно; щоб міжпанельні шви не протікали коли на вулиці злива і щоб через них, взимку, до квартири не потрапляло холодне повітря; щоб цегла не відділялася від будинку та не падала на голови перехожим; щоб стіни будинку не давали тріщин; щоб стіни через тріщини не відходили на зовні, у бік вулиці; щоб під'їзди ремонтувалися при потребі; щоб відмостка навколо будинку не ставали нижче рівня грунту; щоб ліфти не простоювали тривалий час через крадіжку ліфтових гальмівних катушок; щоб скло на вікнах, на сходових клітинах, у під'їздах, виконувало свої захисні функції і т.і. 
       Надаючи роз'яснення, стосовно того, які дії повинні вчиняти громадяни, для того, аби якість послуг відповідала нормам та стандартам, які прописані в діючому законодавстві, перше, на чому я наполягаю, так це вказую, що відстояти свої права можна лише захищаючи свою власність.
        Існує традиційна думка, що: "Я сплатив гроші за утримання будинку і тому, цим, я зняв з себе відповідальність за своє майно, бо сплативши гроші підприємству, яке обслуговує будинок, я переклав свою відповідальність на цю організацію”. Ця думка, частково, є вірною, "АЛЕ”, не слід забувати, що сплативши гроші, громадяни не позбуваються обов'язку здійснювати контроль за якістю житлово-комунальної послуги і з них не знімається відповідальність, перед іншими співвласниками, за стан спільного майно. На сьогодні, цей обов'язок, багато хто з мешканців багатоповерхових будинків не виконує, або просто не усвідомлює про існування такого обов'язку, бо відсутня юридична практика, коли один із співвласників позивається до іншого співвласника з позовом про те, що той не сплачує за утримання будинку і тим самим наносить шкоду спільному майну - багатоповерховому будинку, який стає непридатним для існування.
        Не слід забувати, що гроші, це також об'єкт права власності, але чомусь, сплативши їх, ми не завжди звертаємо увагу на те, куди саме пішли ці гроші і що ми, натомість, отримали, коли перерахували їх на рахунок комунального підприємства. Тобто, одна справа перерахувати гроші і забути про них, а інша справа прослідкувати куди вони пішли.
       З водою або електрикою все просто, є лічильник, отримав воду або електроенергію, лічильник підрахував скільки кВт електроенергії або кубометрів води людина отримала і скільки за це треба сплатити коштів. А як же йдуть справи з обслуговуванням/утриманням будинку, як порахувати, як зафіксувати, що, дійсно, послуга отримана?
       Не інформованість громадян про їх права та обов'язки, які пов'язані з їх власністю та з житлово-комунальними послугами, не розуміння того, яким чином можна здійснити контроль, яким чином можна зафіксувати факт виконання послуги, як її виміряти і стала причиною того, що в нашому місті 80 % багатоповерхових житлових будинків знаходяться у незадовільному стані, який межує з аварійним і все це наслідки відсутності контролю.
       Про те, що пропонуємо людям ми, аби допомога була ефективною, я розповім пізніше, а зараз, щоб ви були підготовлені і вас ніхто не ввів в оману, поговоримо про те, що пропонує український уряд, а разом з ним і місцевий орган самоврядування.
       Український уряд, одним з найголовніших пріоритетів діяльності Міністерства з питань житлово-комунального господарства України, обрав необхідність створення в багатоповерхових будинках - об'єднань співвласників багатоповерхових будинків (далі ОСББ).
       Гарна ідея, але тільки, як варіант створення органу, функцією якого буде лише утриманням будинку (поточний ремонт, технічне обслуговування мереж і т.і.) і не більше. А що відбувається в реальності? В реальності, на цю юридичну особу, намагаються повісити обов'язок по сплаті за всі комунальні послуги, які надаються будинку і при тому у повному обсязі.
 
       Як це відбувається.
       Наприклад, КП "Лозоваводоканал” поставив послугу до фундаменту будинку, до того місця де з'єднуються труби КП "Лозоваводоканал” і де починаються внутрішньобудинкові труби, передав послугу/товар/воду юридичній особі ОСББ, вода пройшла через лічильник, який зафіксував об'єм поставленої води, а далі, на підставі показів лічильника, ОСББ зобов'язане сплатити за цей об'єм поставленої води, ну і звісно за те, що КП "Лозоваводоканал” забрало стоки. Для КП "Лозоваводоканал” неважлива ситуація, яка склалася з платежами за воду в середині будинку, їх не хвилює, що не всі мешканці багатоповерхового будинку розрахувалися з об'єднанням за цю воду, для них важливо, щоб кошти надійшли від ОСББ на рахунки КП "Лозоваводоканал” вчасно і у повному обсязі. Така ситуація і з теплом, з електрикою, з газом, бо за Законом України "Про житлово-комунальні послуги" всі договори в багатоповерхових будинках укладаються між балансоутримувачем і мешканцем будинку, а якщо балансоутримувач не є виконавцем то тоді він укладає договір з іншим виконавцем.
       Мені доводилося неодноразово спілкувався з представниками кооперативних будинків з приводу ситуації, яка вже мала місце у нашому місті. Тоді ще, КП "Водоканал”, вже зверталося до Господарського суду Харковської обл. з позовом про стягнення заборгованості з кооперативних будинків. Суть справи полягала у бажанні КП "Водоканал”, через суд, стягнути кошти з кооперативів за поставлену воду і їм це вдавалося, а перед цим були суди, на яких КП "Водоканал” примусив керівників кооперативів підписати відповідні договори з КП "Водоканал”, в якому кооператив зобов'язувався сплатити за надану послугу згідно показів загальнобудинкового лічильника. Співчуваю головам кооперативних будинків, бо сам, неодноразово, приймав участь у розгляді справи у суді, і, повірте, це не зовсім приємний момент, а особливо тоді, коли ти програєш цю справу і суд зобов'язує тебе сплатити суму, яка, на твоє тверде переконання, є несправедливою і яка не має до тебе ніякого відношення. 
       Подібна ситуація, але вже із газом, мала місце і в будинку 21, що на 1-му мікрорайоні. "Горгаз” відключив будинку газ, через те, що у КП "ДЄЗ”, як у юридичної особи, на балансі якого знаходиться цей будинок і у якого є договірні стосунки з "Горгазом”, виникла заборгованість по газу. А заборгованість виникала через те, що не всі мешканці будинку за нього розраховувалися з КП "ДЄЗ”.
       Знаючи про існування такої практики, скажіть, чи знайдеться той, хто, із задоволенням, буде їздити по судах, змагаючись з вітряками, а справа саме так і виглядає. Наша судова система, частіше, обслуговує виробника послуги і тільки інколи її споживача.
       Ідеологи створення ОСББ говорять: «Спочатку ви повинні зареєструватися, як ОСББ, повинні взяти будинок на баланс, а вже потім ми вам виділимо кошти на капітальні ремонти». Ця ситуація схожа на те, як говорять у нас в Україні - «Обіцянки цяцянки».
        Що нам пропонується? Нам пропонується легалізуватися і взяти на баланс «хлам» (будинок у тому стані в якому він є) і потім нести всю відповідальність за стан будинку перед мешканцями будинку. Краще б я помилявся, але, на мою думку, ніякого капітального ремонту, бажаючі створити ОСББ, не отримають, бо на це, в бюджеті, відсутні кошти.
       Вони можуть нам дати гарантії, що, як тільки ОСББ легалізуєтеся, дах будинку не зірве у прямому сенсі цього слова, що тривалий час покрівля будинку не буде потребувати капітального ремонту і ОСББ зможе накопичити достатню кількість коштів, на випадок виникнення необхідності здійснення хоча б поточного ремонту, щоб залатати дірки, а з претензіями, у разі створення об'єднання, мешканці будинку прийдуть саме до керівника ОСББ, до ініціаторів, а не до управління житлово-комунального господарства міста, яке пропагує створення ОСББ. А якщо постраждає майно мешканця квартири, хто буде відшкодовувати збитки? Про відповідальність перед постачальником-виробником послуги я вже пояснив. Їхнє завдання спихнути, а потім вимагати з конкретної особи 100% сплату за поставлену послугу!
       Перш ніж створювати об'єднання, в цьому будинку, треба, щоб його спочатку капітально відремонтували, а вже потім створювати, а не навпаки. Це по новим будинкам такі ОСББ треба створювати, а по цим развалюхам, це смерті подібно для ініціативи. Отже, якщо перед чиновниками стоїть завдання виявити ініціативних людей, а потім зробити так, аби вони розчарувалися почавши все це рганізовувати, згасли, зробити так, щоб вони більше не потикалися щось створювати та організовувати, то це саме той механізм, який відіб'є бажання у будь кого з тих, хто не байдужий до свого майна і прагне покращення умов проживання, прагне щось зробити.
       Не слід забувати, що відповідно до законодавства, перший капітальний ремонт повинен виконати попередній власник, тобто держава і цей капремонт повинні були зробити вже учора, але держава з цим не поспішає.
        Виходить, що вони не поспішають, а ми повинні поспішати! Як сказав класик:
      — Когда же вы стулья принесете?
      — Стулья против денег.
      — Это можно, — сказал Остап, не думая.
      — Деньги вперед, заявил монтер, утром — деньги, вечером — стулья или вечером — деньги, а на другой день утром — стулья.
      — А может быть, сегодня — стулья, а завтра — деньги? — пытал Остап.
      — Я же, дуся, человек измученный. Такие условия душа не принимает.
       Саме через ці обставини я і не є палким прихильником ідеї створення ОСББ.
       Шлях, який ми вже не один рік пропагуємо у нашому місті, значно простіший і менш витратний, ми прагнемо, спочатку, за допомогою органу самоорганізації населення (ОСН) Будинковий комітет, налагодити контроль за якістю послуг, що надаються зараз, організувати контроль за рухом коштів, які надходять від мешканців будинку, розробити методику за якою можна прослідити на які потреби було витрачено суму, яка надійшла від будинку, а потім подивимося, можливо, в майбутньому, законодавець внесе зміни в нормативні акти, які пов'язані з житлово-комунальними послугами і на керівника ОСББ не стануть навішувати зобов'язання перед виробником послуги і залишать лише функцію управління будинком.
       Перш ніж переходити до створення ОСББ необхідно вирішити головну проблему, яку має наше суспільство, а саме, проблему неорганізованості громадян, які проживають під одним дахом, не розуміння спільної відповідальності за спільне майно. Для зміни такої ситуації, форма об'єднання в Будинковий комітет є самою оптимальною.
       У своєму будинку, в якому мешкаю, я створив Будинковий комітет і тому, тим, хто приходить до нас по допомогу, перше, що ми пропонуємо, так це об'єднатися в Будинковий комітет і пропонуємо нашу безкоштовну організаційну та юридичну допомогу.
 
       До чого я все це розповідаю. Справа в тім, що, як я вже казав раніше, для того, аби нам, додатково, не збирати гроші на ремонт під'їздів, ремонт труб і т.і., ми повинні налагодити щомісячний контроль за коштами, які ми сплачуємо за послугу з утримання будинку та прибудинкової території.
       В нашому місті, у квітні місяці 2009 року рішенням сесії Лозівської міської ради було встановлено нові тарифи на послугу з утримання будинку та прибудинкової території, до якої увійшли наступні послуги:
     1.Прибирання прибудинкової території
     2.Обслуговування систем диспетчеризації
     3.Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем тепло-, водопостачання, водовідведення і зливної каналізації
    4.Дератизація
    5.Дезінсекція
    6.Обслуговування димовентиляційних каналів
    7.Поточний ремонт конструктивних елементів, інженерних систем і технічних пристроїв будинку та елементів зовнішнього благоустрою
    8.Підготовка до експлуатації в осінньо-зимовий період
    9.Освітлення місць загального користування та підкачка води.
    10. Якщо в будинку є ліфти, то і технічне обслуговування ліфтів та Енергопостачання ліфтів.
       Цей тариф закріплено/розраховано на кожен будинок окремо і при бажанні, при наявності об'єднання мешканців будинку в Будинковий комітет, знаючи методику, маючи розрахунок тарифу в якому вказано, скільки коштів з будинку поступає на рахунок балансоутримувача по тій чи іншій послузі з переліку, можна ефективно здійснювати контроль за тим, як використовуються кошти громадян.
       Будинковому комітету, в якому мене було обрано головою, вже більше року, за цей час, під час дискусій з виконавцем послуги, нам вдалося розробити алгоритм дій, які допоможуть нам налагодити контроль за якістю послуг та за використанням коштів. Перші кроки ми вже зробили, ми проаналізували скільки коштів, за час дії побудинкового тарифу (16 місяців), наш будинок перерахував на рахунок КП «ДЄЗ». Отримавши данні, ми побачили, які суми мають документальне підтвердження, а які отримано безпідставно і повірте, ці суми, як для нашого трипід'їздного п'ятиповерхового будинку, є дуже значними і їх використання може покращити стан нашого будинку. В усній формі нам не вдалося знайти порозуміння з КП «ДЄЗ» і тому, про своє бачення, щодо використання цих коштів, нам довелося підготувати письмову заяву і тепер чекаємо на письмову відповідь, в якій би йшлося про подальшу їхню долю.
        Про свої напрацювання я можу писати багато, але, нажать, формат даного інформаційного бюлетеня не дозволяє мені це зробити. Розповідаючи про це, ділячись власним досвідом, ми намагаємося знайти серед лозівчан помічників та прихильників нашої ідеї. Нажаль, дана ідея, серед представників місцевого самоврядування, має лише формальну підтримку і не поширюється ними у нашому місті. Часто нам доводиться стикатися зі стіною, пройти через яку виявляється надто важко, а тому, ми сподіваємося, що вибори, які пройдуть 31 жовтня, змінять склад місцевої влади і як наслідок змінеться ставлення до нашої ідеї.
       Просимо вас, шановні лозівчани, підтримати свою Батьківщину, яка у нас є спільною, не залежно від політичних уподобань. Підтримайте нас, щоб ми мали змогу змінити ваші умови проживання на краще.
 
Ігор Коломак,
кандидат в депутати до Лозівської міської ради.
 
 
Інші виступи Ігоря Коломака: http://www.youtube.com/watch?v=HY0MjCsxgkY
                                            http://www.youtube.com/watch?v=B0EGkv84Tig
                                            http://www.youtube.com/watch?v=9fuP2cQsWH0

Переглядів: 1210 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Архів записів
Погода

GISMETEO: Погода по г.Лозовая

Інформери

Курсы валют на PROext

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024